Kūrybinis lėlių rinkinys

Kūrybinis lėlių rinkinys

Kaip dabar jaučiuosi? Kokie tai jausmai? Kaip atpažinti emocijas? - nelengvi klausimai ir suaugusiam. O 3-11 metų amžiaus vaikams, kuomet dar tik formuojasi abstraktus – sąvokinis mąstymas ir savęs suvokimas, atpažinti kylančius jausmus, kalbėti apie savo emocijas gali būti neįveikiama užduotis. Kūrybinis lėlių rinkinys gali tapti geru pagalbininku, mokančiu vaikus atpažinti ir išreikšti savo jausmus.

28.00 4 lėlės

Į krepšelį

45.00 8 lėlės

Į krepšelį



Kūrybinis lėlių rinkinys
Kūrybinis lėlių rinkinys
Kūrybinis lėlių rinkinys

Žaidimas su emocijas atspindinčiomis lėlėmis - tai puikus būdas, padėsiantis vaikams geriau suvokti save, savo jausmus, ugdantis jų pasitikėjimą savimi, bendravimo įgūdžius. Darbo terapijos pagrindais sukurtas pirštininių lėlių rinkinys išlaisvins vaikų fantaziją ir kūrybiškumą - leis patiems pasigaminti savąsias lėles. Dėžutė, virstanti mini teatru, pažadins kiekviename mažąjį režisierių ar aktorių.

Jei esate ugdymo įstaigose dirbantis SPECIALISTAS: Pagal Žaidimų terapijos principus sukurtas emocijų lėlių rinkinys naudingas mokant vaikus atpažinti emocijas, jas įvardinti, išreikšti. Užsiėmimų ar konsultacijų metu ši metodinė priemonė galit tapti stimuliacine medžiaga, skatinančia vaikus dalintis turima patirtimi, mokantis spręsti sudėtingas situacijas ar įtvirtinant naujus socialinius įgūdžius. Žaidimas tinkamas taikyti tiek grupėje – „ryto rato” ar kitų užsiėmimų metu, tiek konsultuojant individualiai. Emocijų lėles renkasi ne vien psichologai, pedagogai, socialiniai pedagogai, bet ir logopedai, specialieji pedagogai, kineziterapeutai, gydytojai, kiti specialistai, dirbantys su 3 - 10m. vaikais.

PRIEMONĖS ATSIRADIMO ISTORIJA: Tai antroji mūsų sukurta metodinė priemonė, kuri atsirado visai netikėtai. Tuo metu buvome susikaupę kuriant emocijų lėles specialistams - globos namų, gimnazijų ir dailės mokyklos vaikai buvo prašomi nupiešti, kaip atrodo veidas jaučiant tam tikrą emociją. Charakteringiausi bruožai buvo atrinkti psichologų ir atiduoti dizaineriui juos apjungti į veido išraiškas. Taip atsirado Lietuvos vaikų sukurtos emocijų lėlės.

Įsitikinę, kad sukurti emocijų veidukai yra vaikų lengvai atpažįstami (2010m. atlikto tyrimo duomenimis, iki 97% atvejų vaikai atpažino emocijų veiduose pagrindines emocijas (džiaugsmą, pyktį, liūdesį, baimę), o kitoms išraiškoms įvardinti pasirinko artimas emocijas), sugrįžome į vienus vaikų globos namus pas emocijų veidus piešusius vaikus. Mes jiems pateikėme „nepabaigtas“ lėles – tai buvo baltos pirštininės lėlės su atspaustais emocijų veideliais. Kvietėme vaikus pabaigti savąsias lėles jas išpuošiant – prisiuvant joms plaukus, klijuojant karoliukus, kitus elementus.

Buvom nustebinti dvejais aspektais. Visų pirma – prieš susitikimą pasigaminome daug besišypsančių lėlių – buvome įsitikinę, kad jų paklausa bus didžiausia. Bet kiekvienas vaikas rinkosi tuo metu jo savijautai artimą lėlę – pasipiktinęs ir sunkiau į veiklą įsitraukiantis berniukas pasirinko piktą lėlę, nusiminusi mergaitė – liūdną lėlę... Buvo reikalinga visa emocijų paletė. Antras aspektas, kuris pakeitė mūsų planus – negalėjome nepastebėti, kaip vaikams (ir berniukams (!) ir mergaitėms) buvo smagu pabaigti savo lėlę PATIEMS – jie pynė kasas, pripiešinėjo elementus flomasteriu, šiaušė plaukus, klijavo karolius ir auskarus...

Todėl nusprendėme, kad negalime atimti iš vaikų malonumo kurti ir pasibaigti savąsias lėles. Taip atsirado kūrybiniai rinkiniai – išsaugoję galimybę kartu su vaiku kurti, aptarti emocines patirtis ir išžaisti vaikui svarbias situacijas. Vaikai iš dėžutės gali išsilankstyti teatro sceną, o pažaidę vėl viską išardyti ir tvarkingai padėti į lentyną.

Šis žaidimas – dažniausiai tai sąmoningų tėvų, atsakingai žiūrinčių į žaislų funkcijas, pasirinkimas. Yra ir darželio grupių auklėtojų, kurios su savo grupės vaikais kartu pasibaigia rinkinį ir palieka jį žaidimų erdvėje. Juk tradicinės lėlės šypsosi, o šios – ne. Jos verkia, pyksta, bijo... O tam, kad papasakotum, kas joms atsitiko, neabejotinai teks pasitelkti savąją patirtį...

LAVINA:

  • emocijų atpažinimą ir įvardinimą,
  • pasitikėjimą savimi,
  • savistabą,
  • bendravimo įgūdžius,
  • savęs suvokimą,
  • kūrybiškumą.

VEIKLA SKIRTA: 3 - 11 m. vaikams.

DALYVIŲ SKAIČIUS: 1 - 8 dalyviai.

SUDĖTIS:

  • 4-8 emocijas atspindinčios pirštininės lėlės,
  • lipdukai,
  • virvelės,
  • karoliukai,
  • lipni juosta,
  • metodinė knygelė,
  • dėžutė išsilankstanti į namų teatrą.



* Priemonių sudėtinės dalys, jų spalvos gali skirtis nuo nuotraukose pateiktų.